Idag är jag hängig

Snart blir jag sjuk tror jag. Jag är hängig. Ont i huvud och hals. Och så sov jag iofs bara 4 timmar inatt så det kan ju kanske bero lite på det.
Efter massa krångel fick vi äntligen se John Tucker must die igår. Först funkade det inte på vanlig dvd. Så vi fick ta en bärbar dator i stället. Vi tryckte in skivan men fick inte igång filmen. Nehej, då får vi prova näsa bärbara dator då. Men vi fick inte ut skivan. Gaaah. Vi tryckte på allt vi såg och tillslut kom den ut. Men vi vet inte hur :P
In i nästa dator. Vi fick igång film och ljud. Men ingen bild. Gaaaah.
Vi fick ta till med en sista utväg. Sätta oss på varsin stol vid datorn i köket. Där satt vi och fick träsmak i rumpan. Men bra film var det.
Klockan 2 kom jag hem. Men det var det värt.

Idag när jag satte mig på bussen tänkte jag skicka ett sms till Jossan. Märker att mobilen inte är i fickan och letar igenom väskan. Men så inser jag att jag har glömt den hemma. Faaan. Jag får panik. Mobilen ligger hemma. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte vara utan min telefon i en vecka! Bestämmer mig för att jag helt enkelt får ta bussen till munkfors och hämta den efter skolan.
Men så kommer jag på att Jossan ska till mig på onsdag. Då kan hon ta med den. Då känns det bättre. Men det är långt till onsdag. Två hela dagar. Jag väntar samtal och kan inte vara utan den.
När jag kommer till skolan ringer jag till mamma. Så säger hon att hon kan komma till karlstad med den. För hon tänkte kolla på skor och jacka. Mamma är bra! Hon tyckte själv att jag inte skulle behöva vara utan mobilen så länge. Så jag får den senare idag. :D
Det är helt sjukt vad beroende man kan vara av sin telefon. Även om jag inte behöver använda den så känner jag mig inte trygg utan den. Nån kanske måste få tag på mig, det kanske händer mig nåt så jag måste ringa.

Idag fick jag 100 kronor av mamma till mat. Ibland får hon för sig att ge mig pengar och smämma bort mig lite. Det gillar jag ;)
Så jossan, nu kan jag bjuda dig på mat imorn!

Nu dags för lektion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback