Torsdag

Hur underbart är det inte när solen skiner? Allt känns hemskt mycket lättare då. Men nu har jag hört att det ska bli dåligt väder igen. Bah. Bara det inte blir snö, så illa kan det väl inte vara?
Men det måste ju vara fint väder på valborg. Snälla :) Btw så börjar planerna för kvällen ordna upp sig också. Fast jag vill fortfarande dissa parken. Men ni måste hjälpa mig. går ni dit måste ju jag också det. Så gå inte dit ;)

Nåt som är lagomt kul är att det är 25e imorn. Lön för de flesta, men inte för mig. Får inte en krona denna månad. Och jag har exakt 150kr kvar. Det roliga är att jag orkar liksom inte bry mig. Jag vet att Andreas kommer hjälpa mig genom att betala maten och så. Och mamma hjälper mig hon med, med hyran och bensin och så. För jag får ju faktiskt pengar nästa månad, har jobbat rätt mycket nu. Plus skatten och att jag fyller 20. Så det är bara nu det är lite körigt. Fast hur ska det gå med allt annat då? Fester och allt man vill köpa sig? :(

Var ju till Karlstad igår och handlade upp min sista slantar. Kanske inte så bra, men jag behövde lite nytt. Hittade mig ett par shorts, frågan är bara om jag kommer använda dom. De är korta och jag gillar inte att fläka ut mina lår. Köpte mig en top och ett linne och nåt mer tror jag :)

Igår var Andreas och jag ute och gick en sväng. Gick förbi en bänk med några gamlingar på. En utav tanterna ds grattis till oss, för vad undrade Andreas. "Grattis till flickan". Söt tant va :) Hon är Andreas granne som tydligen har koll på han, vilka skift han jobbar och så. :P

Imorn är det sista dagen jag ska städa också. Mycket skönt. Börjar bli hemskt trött på det, himla enformigt jobb. Får se när jag behövs där igen. Men nu kan jag istället koncentrera mig på hemtjänsten och förhoppningsvis få vara där så mycket som möjligt.
Imorn behöver jag inte åka nåt till värmlandstrafik å städa. Bra tycker jag. Förra veckan tog det mig ju typ 2 och en halv timma att städa allt, idag tog det mindre än en timma. Orkade inte bry mig vidare mycket idag. De blir ju så bortskämda därborta, det är inte nödvändigt att behöva städa där varje dag. Det hinner ju inte ens bli skitigt.
När jag var där kom det fram en tjej till mig.
- Hej. Är det du som är Ida Nordkvist?
- Ja.. ?
- Det är du som ska med till Dublin?
- Ja
Det var Karin tydligen. Vi ska ju åka med ett par som heter Johan och Karin som jag inte har en aning om vilka de är. Men nu vet jag iaf hur Karin ser ut :)
Lite läskigt är det när folk kommer fram till en sådär och kan ens namn utan att man har en aning om vem de är.


Nej, nu måste jag åka hem. Snart dags för step :)


PUSS <3

Kommentarer
Postat av: Marika

lägenheten you know ^ det gick sådär.. Kanske ska få en annan än den som va tänkt, men det får jag reda på på måndag isf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback